08.09.2023
როგორია Google-ს გადაწყვეტილება
აღნიშვნა უნდა გაკეთდეს, თუ:
- პოლიტიკურ რეკლამაში AI-ს მიერა გენერირებული ფოტო, აუდიო ან ვიდეოგამოსახულებაა.
- არაავთენტურად ასახავს რეალურ მოვლენას.
- გამოყენებულია Deepfake.
მინიშნება უნდა იყოს „მკაფიო და თვალსაჩინო“
გამჟღავნება არ იქნება საჭირო, თუ ხელოვნური ინტელექტის ინსტრუმენტებს გამოიყენებენ რედაქტირებაში - ზომის შეცვლა, ამოჭრა და სხვა.
პოლიტიკური რეკლამები, სადაც გამოყენებულია ხელოვნური ინტელექტი, მაგრამ მინიშნება არ არის გაკეთებული, დაიბლოკება ან წაიშლება.
- მაგრამ რეკლამის განმთავსებლებს შეუძლიათ, გაასაჩივრონ გადაწყვეტილება ან ხელახლა ატვირთონ რეკლამა პლატფორმაზე, თუ მინიშნება კომპანიის წესების მიხედვით იქნება გაკეთებული.
რატომ არის ეს თემა მნიშვნელოვანი
არსებობს შიში, რომ ხელოვნური ინტელექტი გააძლიერებს დეზინფორმაციას საარჩევნო კამპანიების მიმდინარეობისას.
- ცვლილება დაგეგმილია, აშშ-ს მომავალ საპრეზიდენტო არჩევნებამდე დაახლოებით ერთი წლით ადრე.
- გარდა ამისა, Google პოლიტიკა აახლებს აშშ-ს ფარგლებს გარეთაც, მათ შორის ევროკავშირში, ინდოეთსა და სხვა რეგიონებში, სადაც მომავალ წელს ასევე დაგეგმილია არჩევნები.
- არსებობს მოსაზრება, რომ Google-ის ქმედებამ შესაძლოა გარკვეული ზეწოლა მოახდინოს სხვა პლატფორმებზე, მათ შორის Meta-ზე.
მიუხედავად იმისა, რომ ყალბი სურათები, ვიდეო ან აუდიო კლიპები ახალი არ არის პოლიტიკურ რეკლამებში, AI ინსტრუმენტები ამარტივებს და უფრო რეალისტურს ხდის მათ.
არსებობს არაერთი მაგალითიც:
- რესპუბლიკელთა ეროვნულ კომიტეტმა აპრილში გამოუშვა მთლიანად ხელოვნური ინტელექტის მიერ შექმნილი რეკლამა, რომელიც მიზნად ისახავდა, ეჩვენებინა შეერთებული შტატების მომავალი, თუ პრეზიდენტ ჯო ბაიდენს ხელახლა აირჩევდნენ. მასში გამოიყენეს ყალბი, მაგრამ რეალისტური ფოტოები, სადაც ნაჩვენები იყო ჯავშანტექნიკა ქუჩებში და ემიგრანტები, რომლებიც პანიკას ქმნიან.
- მარტში სოციალურ ქსელში გავრცელდა აშშ-ს ყოფილი პრეზიდენტის დონალდ ტრამპის ყალბი სურათი, რომელიც ასახულია მისი დაპატიმრება. ფოტო AI-ს გენერირებული იყო.
- ასევე გავრცელდა ყალბი ვიდეო, სადაც უკრაინის პრეზიდენტი ვოლოდიმირ ზელენსკი საუბრობდა რუსეთთან დანებებასა და ჩაბარებაზე.
გარდა ამისა, ევროკავშირმა ჯერ კიდევ რამდენიმე თვის წინ განაცხადა, რომ სურთ, ონლაინ პლატფორმებმა მიუთითონ, თუ კონტენტი ხელოვნური ინტელექტის მიერაა გენერირებული