თბილისის მერიამ 2018 წელს სარეკლამო რგოლების სატელევიზიო ეთერში
განთავსებისათვის 519 ათასი ლარი დახარჯა. აქედან ყველაზე მეტი 360
ათასზე მეტი ლარის (69,5%) რეკლამა “იმედზე” განათავსა. ინფორმაციას
თავისუფლების განვითარების ინსტიტუტი (IDFI) ავრცელებს.
სარეკლამო რგოლებში გადახდილი თანხა დანარჩენი ტელევიზიების მიხედვით
შემდეგნაირად ნაწილდება: “რუსთავი 2-მა” დაახლოებით 90 ათასი ლარი
(17,3%), ტვ პირველმა - 30 ათასი (5,9%), საზოგადოებრივმა მაუწყბელმა
- 19 ათასი (3,6%), იბერიამ კი - 13 ათასი (2,5%) ლარი მიიღო.
ორგანიზაციამ აღნიშნული მონაცემები მერიიდან მიღებულ საჯარო
ინფორმაციაზე დაყრდნობით დათვალა.
“მერიიდან მიღებული ოფიციალური ინფორმაციით, კომუნიკაციების სააგენტოს
მიერ 2018 წელს დახარჯული 2 მილიონ 352 ათასი ლარიდან უშუალოდ
სარეკლამო ხარჯებს 675 656 ლარი მოხმარდა. აქედან 137 ათას ლარზე მეტი
დაიხარჯა სოციალურ ქსელ Facebook-ზე განთავსებულ რეკლამაში. 526 ათას
ლარზე მეტი - საინფორმაციო ვიდეორგოლების სატელევიზიო ეთერში
განთავსებისათვის, ხოლო 12 ათას ლარამდე - საინფორმაციო რგოლების
რადიოში განთავსებისათვის.” - აღნიშნულია IDFI-ის კვლევაში.
თბილისის მერიის ბიუჯეტის შესრულების ანგარიშების მიხედვით,
საზოგადოებისათვის მნიშვნელოვანი ინფორმაციის გავრცელების მუხლით,
2018 წელს ბიუჯეტიდან დაიხარჯა 2 მლნ 717 ათას ლარი, რაც 2017 წელს
იმავე მუხლით დახარჯულ თანხებზე 1 მლნ 790 ათას ლარით მეტია.
IDFI-ის განმარტებით, მსგავსი ხარჯების ზრდა საზოგადოებასთან
კომუნიკაციის სააგენტოს შექმნამ განაპირობა, “კერძოდ, 2018 წლის
ხარჯიდან 2 მილიონ 352 ათასი - სააგენტოს ხარჯია, ხოლო 364 ათასი ლარი
უშუალოდ მერიის ადმინისტრაციიდან დაიხარჯა. სააგენტოს მიერ დახარჯული
თანხები რეკლამასთან ერთად მოიცავს ადმინისტრაციულ ხარჯსაც.”
IDFI-ის კვლევა, რომელიც 2017-2018 წლებში თბილისის მერიისა და
საკრებულოს ხარჯებს ეხება, დღეს, 5 ნოემბერს გამოქვეყნდა. კვლლევაში
არ მოხვდა თბილისის საკრებულოს 2017-2018 წლებში გაწეული სარეკლამო
ხარჯები. ორგანიზაცია აცხადებს, რომ საკრებულომ აღნიშნული ინფორმაცია
არ მოაწოდა.
შენიშვნა: სტატიის მთავარ ფოტოდ გამოყენებულია
IDFI-ს ინფოგრაფიკა