მარიამ უბერი, იურისტი
2025 წლის 24 თებერვალს, „ქართულმა ოცნებამ“ და „ხალხის ძალამ“ პარლამენტში „მაუწყებლობის შესახებ“ კანონში შესატანი ცვლილებები დაარეგისტრირა. 19 მარტს მეორე მოსმენით მიღებული ცვლილებები განმარტებითი ბარათის მიხედვით, მიზნად ისახავს საქართველოს კომუნიკაციების ეროვნული კომისიის რეგულირების არეალის გაფართოვებას, მაუწყებლის სტანდარტების ბრიტანული მოდელის საკანონმდებლო დონეზე უზრუნველყოფას და ხელს უწყობს მედია პლურალიზმს.
სინამდვილეში კი, ეს ინიციატივა გარე
დაფინანსების აკრძალვით სარედაქციო დამოუკიდებლობას ამცირებს, ზღუდავს
მაუწყებლის თვითრეგულირების მექანიზმის როლს და ზრდის ადმინისტრაციულ
კონტროლს მაუწყებლობის შინაარსსზე. ამასთან, ზღუდავს გამოხატვის
თავისუფლებას „პირადი ცხოვრების ხელშეუხებლობის“ საბაბით. დაბოლოს,
არსებული ცვლილებები არ შეესაბამება გაცხადებულ ბრიტანულ სამაუწყებლო
მოდელს და ეწინააღმდეგება საქართველოს კონსტიტუციითა და საერთაშორისო
სამართლით გათვალისწინებულ ნორმებს.
„უცხოური ძალა“
კანონპროექტი ე.წ. „უცხოური ძალისგან“ პირდაპირი და
არაპირდაპირი დაფინანსების მიღების აკრძალვას. ამასთანავე, აკრძალულია
„უცხოური ძალის“ მიერ მაუწყებლის მომსახურების შესყიდვა ან/და
პროგრამის მომზადების ან/და ეთერში გადაცემის პირდაპირი ან ირიბი
დაფინანსება ან თანადაფინანსება[1]. ეს ცვლილება
ასევე მოიაზრებს ტექნიკის გადაცემის, ტრეინინგების, მედიის
განვითარების პროგრამებსა და სხვა დაფინანსების აკრძალვასაც.
გამონაკლისია, მხოლოდ თანხის მიღება კომერციული რეკლამის,
ტელეშოპინგის, სპონსორობისა და პროგრამაში პროდუქტის
(საქონლის/მომსახურების) განთავსებისათვის.
„უცხოურ ძალაში“ კი იგულისხმება: უცხოეთის მთავრობების
წარმომადგენლები, უცხოეთის მოქალაქეები, იურიდიული პირები და სხვა
ორგანიზაციები, რომლებიც საქართველოში არ არიან დაფუძნებულები,
როგორებიცაა: ფონდები, ასოციაციები, კომპანიები, ქსელები ან
გაერთიანებები და რომლებიც უცხოური იურისდიქციის ან საერთაშორისო
სამართლის საფუძველზე შეიქმნენ. გარდა ამისა, ცვლილებების პროექტი
მაუწყებელს უკრძალავს რაიმე „პირდაპირი ან ირიბი დაფინანსების“
მიღებას სოციალური რეკლამის განთავსების სანაცვლოდ.
-------------------------------------------------------------------
[1] გარდა
კომერციული რეკლამისა და პროდუქტის განთავსებისა.
მაუწყებლის თვითრეგულირების მექანიზმის
როლის შეზღუდვა
შემოთავაზებული ცვლილებებით, იზრდება
კომუნიკაციების კომისიის როლი მაუწყებლობის შინაარსთან დაკავშირებით.
მოქმედი რედაქციით, საჩივრის განხილვა ისეთ საკითხებზე, როგორებიცაა:
ფაქტების ჯეროვანი სიზუსტე და პასუხის უფლება,
სამართლიანობა და მიუკერძოებლობა, პირადი ცხოვრების ხელშეუხებლობა,
მაუწყებლის მიერ ფარული მეთოდის გამოყენებით ინფორმაციის მოპოვება
ან/და გადაცემა, შეიარაღებული დაპირისპირების, უბედური შემთხვევის
ან/და სხვა საგანგებო ვითარების გაშუქება, პროგრამაში მონაწილე
არასრულწლოვანი პირის დაცვის ცალკეული საკითხები თვითრეგულირების
მექანიზს ეკუთვნოდა. ცვლილებების მიღების შემდეგ კი ეს
საკითხები კომისიის განსასჯელი გახდება.
ასევე, ზემოთ მოყვანილი ნორმების დარღვევისთვის მაუწყებლებს
პასუხისმგებლობა მათ მიერ სახელმწიფო ენაზე ინფორმაციის ისეთ
საშუალებებზე გაზიარებისთვისაც დაეკისრებათ, როგორიცაა: ინტერნეტ
მედია, აპლიკაცია ან მესამე პირის ინფორმაციის გაზიარების
პლატფორმაზე, მათ შორის, სოციალურ ქსელში[2]. ამ
ცვლილებების მიზანი, თვითრეგულირების უფლების წართმევა და მაუწყებლის
დასჯის შესაძლებლობის გაზრდაა.
-------------------------------------------------------------------
[2] არჩილ გორდულაძე:‘‘ინტერნეტ
მედია მომსახურების მიმწოდებლად ჩაითვლება მაუწყებელი ან სხვა პირი,
რომელიც მასობრივი ინფორმაციის სახელმწიფო ენაზე განსახორციელებლად
ერთპიროვნულად ფლობს ან სხვასთან ერთად იყენებს ინტერნეტდომეინს და
ინტერნეტჰოსტინგს".
ტაბულა,17 მარტი,2025
სამართლიანობა და
მიუკერძოებლობა
ახალი ამბების პროგრამაში მაუწყებელი ვალდებულია
უზრუნველყოს ფაქტისა და მოსაზრების მკაფიო გამიჯვნა. საავტორო
პროგრამის გადაცემისას, უშუალოდ პროგრამის დაწყების წინ, აუდიტორიას
უნდა ეცნობოს, რომ პროგრამა საავტოროა და მიეწოდოს „მოსაზრებათა ფართო
სპექტრი“.
საავტორო პროგრამის წამყვანს ასევე ეკრძალება გამოიყენოს საკუთარი
მდგომარეობა საკუთარი მოსაზრების იმ ფორმით გავრცელებისათვის,
რომელმაც შეიძლება „ხელყოს პროგრამის მიუკერძოებლობა“. ცვლილებები
კრძალავს პოლიტიკური თანამდებობის პირის ან პოლიტიკური პარტიის წევრის
მონაწილეობას ახალი ამბების საინფორმაციო პროგრამაში წამყვანის,
ინტერვიუერის ან ჟურნალისტის ამპლუაში. ამასთან, ახალი ამბებისა
და საზოგადოებრივ-პოლიტიკურ პროგრამაში პოლიტიკური ან სხვა
სახის დავის გაშუქებისას, მაუწყებელმა უნდა უზრუნველყოს ბალანსის
დაცვა თითოეულ გადაცემაში ან გადაცემათა ციკლის
განმავლობაში.
„პირადი ცხოვრების
ხელშეუხებლობა“ და „საჯარო ინტერესი“
„პირადი ცხოვრების ხელშეუხებლობის“ დაცვის საფუძვლით იზღუდება საჯარო ან კერძო დაწესებულების ტერიტორიაზე ვიდეო-აუდიო ჩაწერა. მასალის მომზადებისას აუცილებელია შესაბამისი დაწესებულების უფლებამოსილი პირის თანხმობა, გარდა იმ შემთხვევისა, როდესაც „მასალის უნებართვოდ მომზადება გამართლებულია საზოგადოებრივი ინტერესით“. ფარული მეთოდებით გადაღებული ან ჩაწერილი მასალის ეთერში გაშვება შესაძლებელია მხოლოდ იმ შემთხვევაში, თუ ამგვარი მოქმედება „გამართლებულია“. საგულისხმოა, რომ შემოთავაზებული ახალი რედაქციით, ვითომდაც „პირადი ცხოვრების ხელშეუხებლობის“ დაცვის შესახებ განმარტება ბუნდოვანია და შეიძლება გახდეს მაუწყებლის გამოხატვის თავისუფლების გაუმართლებელი შეზღუდვის საფუძველი. დარღვევის შემთხვევაში, საქართველოს კომუნიკაციების ეროვნულ კომისიას შეუძლია, მაუწყებელს დააკისროს ფულადი ჯარიმა, რომელიც შეიძლება შეადგენდეს მის წლიური შემოსავლის 0,5% -ის, 1% -ის ან 3%-მდე, ან საერთოდ შეაჩეროს და გააუქმოს მაუწყებლის ლიცენზია.
მედია მომსახურების ბრიტანული
მოდელი
BBC-ის ანალოგი საქართველოში საქართველოს საზოგადოებრივი
მაუწყებელია. განმარტებით ბარათში აღნიშნული
მედიამომსახურების ბრიტანული მოდელის მაგალითზე თუ ვიმსჯელებთ,
აღსანიშნავია, რომ ბრიტანეთის საზოგადოებრივი მაუწყებელი
(BBC guidelines) იცნობს გარე და მესამე პირისგან მიღებულ
დაფინანსებასაც, მთელი რიგი გამონაკლისების ჩათვლით. შესაბამისად,
საქართველოს „მაუწყებლობის შესახებ“ კანონში შემოთავაზებული
ცვლილებების მსგავსად ე.წ. „უცხოური ძალისგან“ პირდაპირი და
არაპირდაპირი დაფინანსების ბლანკეტურ აკრძალვას არ აწესებს.
BBC-ი,სამეფო
ქარტიის თანახმად, ეკონომიკური რესურსის
გათვალისწინებით, ამყარებს პარტნიორულ ურთიერთობებს სხვა
ორგანიზაციებთან, განსაკუთრებით იმ შემთხვევაში, თუ ეს საზოგადოებრივ
ინტერესს[3]ემსახურება.
-------------------------------------------------------------------
[3]აღნიშნული
პარტნიორობები მოიცავს,ფართო სპექტრის ორგანიზაციებს, მათ შორის
კომერციულ და არაკომერციულ ორგანიზაციებს,გაერთიანებული სამეფოს
სხვადასხვა რეგიონში არსებულ ყველა ზომის ორგანიზაციებს; ტელევიზიის,
რადიოსა და ონლაინ სერვისებს.
საზოგადოებრივი მაუწყებელი მისი ლიცენზიის მოსაკრებლის მეშვეობით
ფინანსდება, გარე დაფინანსების შეზღუდვებში - დასპონსორებული
სარედაქციო შინაარსი და კომერციული რეკლამის განთავსება იგულისხმება.
აქვე, გარე ორგანიზაციასთან დადებული შეთანხმებები არ უნდა ქმნიდეს
შთაბეჭდილებას, თითქოს მაუწყებლის შინაარსი დასპონსორებულია.
მიუკერძოებლობისა და დამოუკიდებლობის უზრუნველსაყოფად, ახალი ამბებისა
და მიმდინარე მოვლენების გაშუქებაც არ შეიძლება იყოს დასპონსორირებული
ან გარე დაფინანსების საგანი. გამონაკალისია კულტურის, მედიისა და
სპორტის სახელმწიფო მდივანსა და BBC-ს შორის 2016 წლის გაფორმებული
შეთანხმება (ჩარჩო
შეთანხმება), რომელიც BBC-ის მაუწყებელის, რადიო ან
ონლაინ სერვისების („BBC სერვისები“) ნაწილობრივ დაფინანსებას
ალტერნატიული წყაროებიდან ითვალისწინებს[4].
კომუნიკაციების სამსახური (Ofcom), რომელიც უხეში
შედარებისთვის საქართველოს ეროვნული მარეგულირებელი კომისიის
ანალოგია, საჩივრებს მაუწყებელთა წინააღმდეგ, ბრიტანული მაუწყებლის
კოდექსზე დაყრდნობით განიხილავს და შეუძლია მაუწყებელს ინფორმაციის
სათანადო წესით გასწორება დაავალოს, ხოლო სერიოზული, ანდა
განმეორებითი დარღვევების შემთხვევაში, მაუწყებელი დააჯარიმოს ან მას
ლიცენზია შეუჩეროს.
აღსანიშნავია, რომ ბრიტანული მაუწყებლის კოდექსში
განმარტებული
ჯეროვანი მიუკერძოებლობა განსხვავდება „მაუწყებლობის
შესახებ“ კანონში შესატანი ცვლილებებისგან. აქ
მიუკერძოებლობა არ ნიშნავს იმას, რომ ყველა შეხედულებას თანაბარი დრო
უნდა დაეთმოს ან იმას, რომ ყველა არგუმენტი/მოსაზრება იქნას
წარმოდგენილი. ჯეროვან მიუკერძოებლობასთან დაკავშირებული მიდგომა
შესაძლოა განსხვავდებოდეს საკითხის შინაარსისა და პროგრამის ტიპის
მიხედვით. ამ დროს მნიშვნელოვანია კონტექსტის, მათ შორის, სავარაუდო
დარღვევით გამოწვეული ზიანის ხარისხის გათვალისწინება.
მიუკერძოებლობის პრინციპის არსი მდგომარეობს იმაში, რომ ერთ მხარეს არ
უნდა მიენიჭოს უპირატესობა მეორე მხარესთან
შედარებით. [5].
-------------------------------------------------------------------
[4] ეს წყაროებია: არამომგებიანი კულტურული, ხელოვნების, სპორტული,
საგანმანათლებლო და სამეცნიერო ორგანიზაციების ან სხვა მსგავსი
ინსტიტუტები; არამომგებიანი ორგანიზაციების თანადაფინანსება
უმცირესობათა ენებზე კონტენტის წარმოებისთვის; არამომგებიანი
ორგანიზაციების თანადაფინანსება სხვა შეზღუდულ გარემოებებში;
კონკურსების პრიზები და სხვა ჯილდოები; მესამე პირის კონტრიბუცია
BBC-ის კონტენტში ასახული ღონისძიებების, აქტივობების,
ინფრასტრუქტურის ან ობიექტების განხორციელებისა და გამოყენების
ხარჯებისთვის, ან BBC-ის კონტენტის შექმნის მხარდასაჭერად.
[5]იხილეთ,ასევე ,მაუწყებლობის
შესახებ’’ კანონში ინიცირებული ცვლილებები ძირს უთხრის მედიის და
გამოხატვის თავისუფლებებს. 12 მარტი.
ასევე, უფლებამოსილების
მიხედვით, წამყვანის გამოხატვის თავისუფლების თანახმად,
მას აქვს მოვლენების ინტერპრეტაციის უფლება იმ ფარგლებში, რომელიც არ
სცდება კოდექსს. თუმცა, წამყვანმა აუცილებლად უნდა გაამახვილოს
ყურადღება იმ განმარტებებზე, რომელიც კამათის საგანს წარმოადგენს,
ნიუანსობრივია და შესაძლოა სხვადასხვა ინტერპრეტაციის საშუალებას
იძლეოდეს [6].
Ofcom-ის პირადი ცხოვრების სახელმძღვანელო პრინციპი იცნობს, საჯარო ადგილებში პიროვნებისგან კომენტარისა და ინტერვიუს ჩაწერასა და გადაღებას გაფრთხილების გარეშე. „დორსტეპინგი“ - ეთერში გადაცემის მიზნით ინტერვიუს ან სატელეფონო საუბრის ჩაწერას ნიშნავს, წინასწარი გაფრთხილების გარეშე. ეს საშუალება შეიძლება გამოიყენო მაშინ, როდესაც რესპონდენტმა ინტერვიუს მიცემაზე განმეორებით თქვა უარი (ან უარის თქმის წინარე ისტორია გააჩნია) ან არსებობს რისკი, რომ აღნიშნული პიროვნება გაუჩინარდეს. ასეთ დროს ტელეარხის ჟურნალისტმა შესაძლოა ინტერვიუს ჩასატარებლად თანხმობა პასუხისმგებელი რედაქტორისგან აიღოს. საერთოდ კი, „დორსტეპინგი“ საჯარო ადგილებში, უმეტეს შემთხვევაში, მიღებულია ახალი ამბების გაშუქებისთვის, სადაც ჟურნალისტები ხშირად იღებენ ინტერვიუებს ცნობილი პირებისგან, წინასწარი შეთანხმების გარეშე. სხვა პროგრამებისთვის კი „დორსტეპინგი“ შეიძლება განხორციელდეს მხოლოდ იმ შემთხვევაში, თუ ინტერვიუს მოთხოვნა უარყოფილია, მისი მოთხოვნა შეუძლებელი იყო, ან არსებობს საფუძვლიანი მიზეზი, იფიქრო, რომ თანხმობის მოპოვებისას, გამოძიება ჩაიშლებოდა. თუმცა, როგორც წესი, მაუწყებლებს უფლება აქვთ, წინასწარი გაფრთხილების გარეშე ჩაწერონ ან გადაიღონ საზოგადოებრივი ინტერესის მქონე პირები, როდესაც ისინი საზოგადოებრივ ადგილებში იმყოფებიან.
სიზუსტის პრინციპის გათვალისწინებით, ofcom-ი აღნიშნავს, რომ მაუწყებელი ან პროგრამის შემქმნელი არ უნდა ეცადოს მიიღოს ინფორმაცია, აუდიო, გამოსახულება ან მონაწილეობაზე შეთანხმება მოტყუების გზით, გარდა იმ შემთხვევებისა, როცა საზოგადოებრივი ინტერესის დასაცავად აუცილებელია მოტყუების ან არასწორი ინფორმაციის მეშვეობით მიღებული მასალის გამოყენება ან მისი მიღება სხვა გზით შეუძლებელი ან არაპრაქტიკულია და შეიძლება გამართლებული იყოს. საგულისხმოა ის ფაქტიც, რომ საქართველოს კანონი „მაუწყებლობის შესახებ“ არ განმარტავს, რას ნიშნავს საჯარო ინტერესი. ეს განსაზღვრება გვხვდება „მედიის სტანდარტების დამოუკიდებელი ორგანიზაციის“ (Independent Press Standards Organisation (IPSO)) სარედაქციო კოდექსში, რომელიც „საქართველოს ჟურნალისტური ეთიკის ქარტიის“ ანალოგია. აქ საჯარო ინტერესს, სხვა ჩამონათვალთან ერთად, თავად გამოხატვის თავისუფლება წარმოადგენს. საჯარო ინტერესი მოიცავს სასამართლო შეცდომის გამოვლენას, საზოგადოებრივი დისკუსიის წამოწყებას, მასში წვლილის შეტანას საზოგადოებისთვის ისეთ მნიშვნელოვან საკითხებზე, როგორიცაა სერიოზული გადაცდომა ან ნებისმიერი დაფარვის გამოვლენა. აქ ჩნდება იმის საშიშროება, რომ განმარტების არარსებობის შემთხვევაში, საზოგადოებრივი ინტერესის არსებობა-არარსებობის საკითხი კომუნიკაციების კომისიამ განსაზღვროს.
-------------------------------------------------------------------
[6] Section
Five: Due Impartiality,11.3.
აზრის და მისი გამოხატვის თავისუფლება დაცულია საქართველოს კონსტიტუციით. აქვე განმტკიცებულია მასობრივი ინფორმაციის თავისუფლებაც, აკრძალულია ცენზურა და მისი გავრცელების მონოპოლიზაციის უფლებაც. ადამიანის უფლებათა კონვენციის მე-10 მუხლი უზრუნველყოფს გამოხატვის თავისუფლებას და გულისხმობს, რომ სახელმწიფო ორგანოების ჩარევა მედიის თავისუფლებაში უნდა იყოს გამართლებული მხოლოდ „ადამიანის უფლებათა ევროპული კონვენციის“ მე-10(2) მუხლის შესაბამისად. საჯარო მაუწყებლობის წინააღმდეგ მიღებული ზომები, მათ შორის მათი დაფინანსების შეზღუდვა, ამ კონტექსტში ჩარევად განიხილება. შესაბამისად, საჯარო მაუწყებლობა დაცულია თვითნებური ან არაპროპორციული ქმედებებისგან. გარდა ამისა, საქრთველოს მთავრობას, როგორც ამ კონვენციის ხელმომწერს, აქვს პოზიტიური ვალდებულება უზრუნველყოს მედიის პლურალიზმი.
ადამიანის უფლებათა ევროპული სასამართლოს მიხედვით, ნამდვილი პლურალიზმის უზრუნველსაყოფად მხოლოდ რამდენიმე არხის არსებობა არ არის საკმარისი. აქ აუცილებელია ბაზარზე ეფექტური წვდომის უზრუნველყოფა, რომელიც მოიცავს ისეთი პოლიტიკური შინაარსის გადაცემებსაც, რომლებიც ეჭვქვეშ აყენებს სახელმწიფოს ამჟამინდელ ორგანიზაციულ წყობას, მაგრამ არ ვნებს დემოკრატიას.
შემოთავაზებული საკანონმდებლო ცვლილებებით, ფინანსური შესაძლებლობების შეზღუდვა დამოუკიდებელი მედიის შესუსტებას გულისხმობს. და საერთოდ, ბრიტანული მაუწყებლობის კოდექსისგან განსხვავებით, დაფინანსების ბლანკეტური აკრძალვა საერთაშორისო სამართლით გარანტირებული აზრის გამოხატვისა და გაერთიანების უფლებების გაუმართლებელ შეზღუდვას წარმოადგენს. ევროპის საბჭოს საპარლამენტო ასამბლეის რეკომენდაცია - 1878(2009), რომელიც საჯარო მაუწყებლობის დაფინანსებას ეხება, განმარტავს, რომ ევროპის საბჭოს წევრები ვალდებულნი არიან საჯარო მაუწყებლის სარედაქციო და მმართველობის დამოუკიდებლობა მთავრობისა და პოლიტიკური ჩარევისგან გამიჯნონ. ამისთვის კი აუცილებელია შესაბამისი და საკმარისი დაფინანსება. უფრო შორს მიდის წევრი სახელმწიფოებისთვის მინისტრთა კომიტეტის რეკომენდაცია - CM/Rec(2012)1 საჯარო მაუწყებლობის მმართველობის შესახებ, რომლის მიხედვითაც, მედიამაუწყებელს უნდა ჰქონდეს შესაძლებლობა, გამოთქვას თავისი მოსაზრება საჭირო დაფინანსებასთან დაკავშირებით, რომელიც აუცილებელია მისი მისიისა და მიზნების შესასრულებლად. მიღებული დაფინანსება საკმარისი უნდა იყოს მაუწყებლის შეთანხმებული როლისა და ფუნქციების შესასრულებლად. ამასთან, დაფინანსება უნდა უზრუნველყოფდეს საკმარის სტაბილურობას მომავლის გონივრული დაგეგმვისთვის.
საქართველოს კომუნიკაციების კომისიის როლის გაზრდამ და სამაუწყებლო რედაქციაში ჩარევამ შესაძლოა გამოიწვიოს ცენზურა, თვითცენზურა და დაწესდეს შინაარსობრივი კონტროლი კრიტიკული არხების პროდუქციაზე. კომუნიკაციების კომისიის წინა პრაქტიკა კი გვიჩვენებს მის მიკერძოებულობას. ევროპის საბჭოს მინისტერიალის პოლიტიკური დეკლარაცია და რეზოლუცია მედიის ახალი გაგებისკენ, რომლის ხელმომწერი საქართველოს მთავრობაცაა, ხაზს უსვამს საჯარო მაუწყებლობის სარედაქციო დამოუკიდებლობისა და ინსტიტუციური ავტონომიის მნიშვნელობას.
ადამიანის უფლებათა ევროპული სასამართლოს პრეცედენტული სამართლის თანახმად, ჟურნალისტები არ დგანან კანონზე მაღლა, მაგრამ საზოგადოების ინტერესის გათვალისწინება, რომელიც მაყურებლის ინფორმირებას გულისხმობს, შეიძლება უფრო მნიშვნელოვანი აღმოჩნდეს, ვიდრე ჟურნალისტის მიმართ სამართლის აღსრულება. ვიდეო-აუდიო ჩაწერის აკრძალვა საგამოძიებო ჟურნალისტისთვის მის ხელთარსებულ საგამოძიებო ფუნქციებს ასუსტებს.
საგულისხმოა, რომ ევროპის სასამართლომ ხაზგასმით აღნიშნა, რომ „ინფორმაციის შეგროვება არის ჟურნალისტიკის აუცილებელი მოსამზადებლად ნაბიჯი და წარმოადგენს მედიის თავისუფლების არსებულ, დაცულ ნაწილს“. ევროპული სასამართლო ასევე იცავს ჟურნალისტს სისხლის სამართლის პასუხისმგებლობისგან ან სანქციებისგან მაშინაც, როდესაც დოკუმენტები უკანონოდ ან კონფიდენციალურობის წესის დარღვევითაა შეგროვებული. თუ ეს გარემოება გამართლებულია ე.ი. კონფიდენციალური ინფორმაციის გამჟღავნება ეხება საზოგადოებრივი ინტერესის მქონე საკითხს. ევროპული სასამართლო ამ ჩარევას ამართლებს მაშინაც, როდესაც ჟურნალისტების მიერ დამალული კამერების გამოყენება მიმართული იყო ისეთი ინფორმაციის მიწოდებაზე, რომელიც საჯარო ინტერესის საგანს ეხებოდა. აღსანიშნავია, რომ აქ პირის პირადი ცხოვრების უფლების დარღვევამ ვერ გადაფარა საზოგადოებრივი ინტერესი.
დაბოლოს, „მაუწყებლობის შესახებ“ კანონში ახალი ჩანაწერი - ფაქტების მოსაზრებებისგან გამიჯვნა ბუნდოვანია, რაც კომუნიკაციების კომისიას საშუალებას აძლევს, დამახინჯებად მიიჩნიოს ფაქტზე მაუწყებლის ნებისმიერი ინტერპრეტაცია. ეს კი ევროპული სამართლის მიერ დაწესებულ ისეთ პრინციპებს არღვევს, რომელსაც კანონის ხელმისაწვდომობა და წინასწარ განჭვრეტადობა ჰქვია.