14.11.2022
რამდენს ხარჯავდა აზარტული თამაშების ინდუსტრია ტელერეკლამაში?
- კანონის ამოქმედებამდე, გასულ 2021 წელს, 6-მა ონლაინ-კაზინომ სატელევიზიო რეკლამაში ჯამურად, 40 მლნ ლარი დახარჯა ["ევროპაბეთის" მონაცემები].
- ეს თანხა სხვადასხვა არხის შემოსავლებზე გადანაწილდა.
- სარეკლამო სააგენტო "Betterfly Media"-ს მონაცემებით, 2021 წელს ტელევიზიებში რეკლამის განმთავსებელი 20 ძირითადი კომპანიიდან, სამი - ონლაინ-კაზინო იყო.
ტელევიზიების შემოსავლები — უახლესი მონაცემები:
კანონით, მაუწყებლები ვალდებულები არიან, კომერციული სარეკლამო შემოსავლების შესახებ მონაცემები კვარტალში ერთხელ, კომუნიკაციების მარეგულირებელ კომისიას მიაწოდონ.კომერციული სარეკლამო შემოსავალი მოიცავს: კომერციულ რეკლამას, სპონსორობას, პროდუქტის განთავსებას, ტელეშოპინგს, განცხადებებს.
მაუწყებლების მიერ, 2022 წლის მესამე კვარტალში წარგენილი მონაცემებით, ტელევიზიების საერთო სარეკლამო შემოსავალი 15 მილიონი ლარი იყო.
აქედან:
- 69.3% — პირდაპირი რეკლამა
- 17.3% — სპონსორობის წილი. ეს მონაცემი, წინა წლის ანალოგიურ პერიოდთან შედარებით, 7.8%-ით მეტია.
- ტელეიმედი — 4.9 მლნ ლარი
- მთავარი არხი — 2.1 მლნ ლარი
- "მედია ჰოლდინგი" (ყოფილი "რუსთავი 2") — 1.5 მლნ ლარი
- პოსტვ — 1.4 მლნ ლარი
- ტვ პირველი — 1.1 მლნ ლარი
- ფორმულა — 0.9 მლნ ლარი
- GDS TV — 0.8 მლნ ლარი
- საზოგადოებრივი მაუწყებელი — 0.4 მლნ ლარი
საგულისხმოა, რომ 2021-2022 წლის ანალოგიურ პერიოდში, ტელემაუწყებლები არამხოლოდ სარეკლამო შემოსავლებს, რეიტინგებსაც კარგავენ. რატომ? — ამ სტატიაში ნახავთ.