11.09.2015
„სტალინი გორში ბრუნდება. უკვე მზად არის კვარცხლბეკი მუზეუმის მიმდებარე პარკში, სადაც ხვალ, სავარაუდოდ, ძეგლი აღიმართება, ქალაქის ერთ-ერთი სუპერმარკეტის ვიტრინებს კი ასევე იოსებ ჯუღაშვილის პორტრეტი ამშვენებს, - ასე ხვდებიან გორელები დიდი ბელადის ქანდაკებას,“- აღნიშნა წამყვანმა შესავალ ტექსტში.
ჟურნალისტმა კი სიუჟეტის დასასრულს თქვა: „ეს არ არის პირველი შემთხვევა, როცა გორის მოსახლეობა სტალინის ძეგლის დადგმას ცდილობს. რამდენიმე თვის წინ ძეგლის აღმართვის მცდელობა უშედეგოდ დასრულდა“.
გარდა საკითხისადმი სტერეოტიპული მიდგომისა, სიუჟეტი შეიცავდა ფარული მანიპულაციის ნიშნებსაც. კერძოდ, ჟურნალისტის მიერ გამოკითხული გორის ოთხივე მცხოვრები, რომლებიც სტალინის ძეგლის დადგმის იდეას იზიარებდნენ, საშუალო ასაკს გადაცილებულნი იყვნენ. ჟურნალისტი არ დაინტერესებულა, თუ რას ფიქრობენ მოქალაქეთა ჯგუფის ინიციატივაზე შედარებით ახალგაზრდა მოქალაქეები, სტუდენტები და ა.შ., რომელთა ნაწილი საბჭოთა კავშირში არ დაბადებულა და შესაძლოა, უფროსი თანამოქალაქეებისგან განსხვავებით, საბჭოთა დიქტატორის მიმართ უარყოფითი დამოკიდებულება ჰქონოდათ. ამ გამოკითხვით, ვინაიდან მასში განსხვავებული აზრი არ გამოთქმულა, შეიქმნა ცრუ შთაბეჭდილება, რომ ძეგლის დადგმას ყველა გორელი უჭერს მხარს.
მაუწყებელთა ქცევის კოდექსის მიხედვით, მაუწყებელმა თავი უნდა აარიდოს სტერეოტიპების გავრცელებასა და ცრუ, შეცდომაში შემყვანი ინფრომაციის გავრცელებას.