Instagram-ი ყოველთვიურად 1 მილიარდზე მეტი აქტიური მომხმარებლით უფრო და უფრო
პოპულარული ხდება. 9 წლის წინ შექმნილი მობილური აპლიკაცია სხვა
ქსელებისგან განსხვავებით მთლიანად ვიზუალურ კონტენტზეა ორიენტირებული
და უამრავ ე.წ ინფლუენსერს აერთიანებს. ბოლო წლების განმავლობაში კი
ის, როგორც უცხოური ისე ქართული მედიასაშუალებებისთვის ერთერთ ყველაზე
გამოყენებად პლატფორმად იქცა.
სტატისტიკური მონაცემების თანახმად,
Instagram-ი განსაკუთრებით პოპულარულია ახალგაზრდა თაობაში. მსოფლიოს
მასშტაბით ქსელის მომხმარებელთა 70%-ზე მეტის ასაკი 34 წელს ქვემოთაა.
ხოლო, საქართველოში Instagram-ს დაახლოებით 1 მილიონამდე მომხმარებელი ჰყავს
და აქაც, გლობალური მონაცემის მსგავსად, ძირითად ნაწილს 18-დან
34-წლამდე ასაკობრივი კატეგორია წარმოადგენს.
ზემოთხსენებული ინფორმაციიდან გამომდინარე შეიძლება ითქვას, რომ მედია
ორგანიზაციებისთვის Instagram-ი ახალგაზრდა აუდიტორიის მოზიდვის
ერთერთი საუკეთესო საშუალებაა.
დღესდღეობით მედიასაშუალებებს შორის Instagram-ზე ყველაზე პოპულარული
გამოცემა 101 მილიონი მიმდევრით National Geographic-ია. @natgeo-სა და სხვა საერთაშორისო მედიის მაგალითით
შეიძლება ითქვას, რომ Instagram-ის გამოყენება მხოლოდ ფოტოსა და
აღწერაში თანდართული ბმულის გამოქვეყნებით არ შემოიფარგლება.
დღესდღეობით სხვადასხვა მედიასაშუალება მაქსიმალურად ცდილობს
პლატფორმის ყველა ფუნქცია აითვისოს და ამბის თხრობის სხვადასხვა
ხერხით მეტი ინსტაგრამმომხმარებელი დააინტერესოს.
Instagram Stories - ფუნქციის დამატება მარკ ზაკერბერგმა 2016 წლის
აგვისტოში დააანონსა, ამავე წლის ოქტომბერში „სთორებს“ ყოველდღიურად
100 მილიონი მომხმარებელი ჰყავდა, ერთი წლის შემდეგ ეს რიცხვი 300
მილიონამდე გაიზარდა და მაშინდელ მთავარ კონკურენტს Snapchat-ს
მომხმარებელთა რაოდენობით თითქმის 2-ჯერ გადაუსწრო. დღეს კი
Instagram-ის „სთორებს“ ყოველდღიურად 500 მილიონი ადამიანი მოიხმარს.
აქედან გამომდინარე მნიშვნელოვანია მედიასაშუალებებიც მუდმივად
იყენებდნენ ამ ფუნქციას, რადგან „სთორები“ საშუალებას იძლევა
ინფორმაცია მაქსიმალურად მრავალფეროვნად მიეწოდოს აუდიტორიას.
ნებისმიერ ვიზუალურ მასალაზე ბევრი დროის დახარჯვის გარეშეა
შესაძლებელი წარწერების, გიფების და სხვა მინიშნებების დამატება, ხოლო
„ინსტაგრამის“ ანგარიშზე 10,000-ზე მეტი მიმდევარის ყოლის
შემთხვევაში, შესაძლებელია ამბავს ბმულიც დაურთოთ, რაც ვებგვერდზე
ვიზიტორების რაოდენობას გაზრდის.
აუდიტორიასთან პირდაპირი კონტაქტია შესაძლებელი Instagram Story-ში „გამოკითხვისა“ და „შეკითხვების“ ფუნქციების გამოყენებით. ასეთ დროს ფოტოზე ან ვიდეოზე სტიკერებისა და გიფების დამატებით ბევრად იზრდება აუდიტორიისგან უკუკავშირის მიღების შანსი.
(cc:
@Tavisupleba)
ხოლო შემდგომში Highlight-ების შექმნით, შესაძლებლობა გეძლევათ საინტერესო თემაზე მომზადებული „სთორი“ საჯაროდ ხელმისაწვდომი დატოვოთ.
IGTV - ხანგრძლივი ვიდეო კონტენტისთვის ფუნქცია Instagram-ს 2018 წელს დაემატა. 2019 წლის თებერვალში კი დაანონსდა, რომ IGTV-ზე ატვირთული მასალები მიმდევრების კედელზეც გამოჩნდებოდა. მედიასაშუალებების ნაწილმა სხვა პლატფორმებზე უკვე გამოქვეყნებული ვიდეოები IGTV-ის პორტრეტულ ფორმატს შეუსაბამა, ნაწილმა კი უშუალოდ ამ პლატფორმისთვის დაიწყო ვიდეოების შექმნა.
#ჰეშთეგები - ჰეშთეგების გამოყენებით იზრდება შანსი იმსა, რომ თქვენს მასალას უფრო მეტი ადამიანი ნახავს. თუმცა, ასეთ დროს აუცილებელია რაოდენობრივად და შინაარსობრივად შესაბამისი ჰეშთეგები გამოიყენოთ. თუ აღწერის გადატვირთვა არ გსურთ, მაშინ @Nowthisnews-ის მსგავსად, კომენტარებში მითითება შეგიძლიათ.
ამბის თხრობა ფოტოებით ( ე.წ კარუსელის ფუნქცია) - რამდენიმე ფოტოსა და ვიდეოს ერთდროულად ატვირთვის ფუნქციას სხვადასხვა მედიასაშუალება Instagram-ზე ამბის გადმოსაცემად იყენებს.
გარდა ახალი ამბის მიწოდებისა, მედიია ორგანიზაციები Instagram-ს კადრს მიღმა მოვლენების საჩვენებლად და ჟურნალისტური მასალების დასაანონსებლადაც იყენებენ.
Instagram-ი ერთერთი საუკეთესო პლატფორმაა ფოტორეპორტიორების ნამუშევრების წარმოსაჩენადაც.
საბოლოოდ, შეიძლება ითქვას, რომ Instagram-ზე ძირითადად სწორედ ის ასაკობრივი კატეგორია იყრის თავს, რომლიც ყველაზე ნაკლებად ეცნობა პრესას ან უყურებს ტელევიზორს, ამიტომ მედიასაშუალებების დამატებით ახალ პლატფორმაზე გადასვლა და კონტენტის მუდმივ რეჟიმში გამოქვეყნება ახალგაზრდა აუდიტორიის გაფართოების საშუალებას იძლევა.
P.S Mediachecker-ის სიახლეების გასაცნობად კი შეგიძლიათ გამოგვყვეთ ჩვენს Instagram გვერდზე @Media_checker