23.08.2019
გასულ თვეს, TikTok-ი Apple-ის App Store-ში ყველაზე ხშირად ჩამოტვირთვადი აპლიკაცია იყო და ისეთ ისეთ სოციალურ ქსელებს უსწრებდა წინ, როგორებიცაა Instagram-ი და Facebook-ი. მიუხედავად TikTok-ის პოპულარობისა, მედია ორგანიზაციები ახალი პლატფორმის ათვისებისგან თავს იკავებენ, თუმცა The Washington Post-ი გამონაკლისია.
The Washington Post-ი TikTok-ზე 3 თვის წინ დარეგისტრირდა, ამ პერიოდში მედიასაშუალებამ აპლიკაციაში 80,000-ზე მეტი მიმდევარი გაიჩინა და მილიონზე მეტი "გულის" რეაქცია მოაგროვა.
TikTok-ზე Washington Post-ის ვიდეოების პროდიუსერი დეივ ჯორჯენსონია. ის მოზარდებისთვის კადრს მიღმა ვიდეოების შექმნისას სერიალ The Office-ის ამერიკული ვერსიის სტილს იყენებს.
"ეს ბავშვები ამ სატელევიზიო შოუს (The Office) პირველად ნახულობენ. ვიცი, ისინი უყურებენ მოახლოებულ კადრებს, რომლებშიც ჯიმ ჰალპერტი კამერას უყურებს, ამიტომ ასეთი ფორმატით გადაღება საუკეთესო გზა აღმოჩნდა, მეჩვენებინა ყველაფერი, რასაც კადრს მიღმა ვაკეთებთ", - აცხადებს ჯორჯენსონი.
გარდა Washington Post-ის ცნობადობის გაზრდისა, მედიასაშუალების მიერ გამოქვეყნებულმა კონტენტმა თინეიჯერებში ჟურნალისტიკის მიმართ ინტერესიც გამოიწვია. თუმცა, TikToK-ზე Post-ის კონტენტი მხოლოდ ხუმრობებსა და ე.წ "მიმებს" არ მოიცავს. გამოცემა ახალ ამბებსაც აშუქებს, თუმცა ისეთი ფორმატით, რომელიც პლატფორმის კონცეფციას ერგება. მაგალითად, ჯორჯენსონმა გადაიღო 40-წამიანი სკეტჩი, რათა გაეშუქებინა სიახლე იმის შესახებ, რომ Disney-სა და Sony-ის უთანხომების გამო "ადამიანი ობობა" Marvel-ის კინოსამყაროში აღარ გამოჩნდებოდა.
Washington Post-ის პროდიუსერს TikToK-ისთვის კონტენტის შესაქმნელად მინიმუმ 10 წუთი, მაქსიმუმ კი 2 საათი სჭირდება. ჯორჯენსონი ვიდეოებს თავისი iPhone-ით იღებს და დასამონტაჟებლად Premier Pro-ს იყენებს. სამომავლოდ, მას კვირაში 5 პოსტის შექმნა უნდა, მათგან 3 უშუალოდ ახალ ამბავს შეეხება, 2 კი უფრო გასართობი ფორმატის იქნება.
მიუხედავად იმისა, რომ ამ ეტაპზე აპლიკაციასთან დაკავშირებით მონეტიზაციის სტრატეგია არ არსებობს, ჯორჯენსონი იმედოვნებს, რომ TikTok-ი გამოცემისთვის შემოსავლის ერთ-ერთ წყაროდ იქცევა.
"მოგწონთ ეს თუ არა, ამ აპლიკაციაში დარეგისტრირებული ადამიანები მომავლის ადამიანები არიან. ბიზნესის თვალსაზრისით, ვერ ვხვდები რატომ არ უნდა მიაქციოთ ამას ყურადღება. ეს გაზეთისთვის შესანიშნავი შემოქმედებითი და კოლაბორაციული სივრცეა", - აღნიშნავს პროდიუსერი.
ჟურნალისტებისთვის აპლიკაციის პირველად ნახვა შესაძლოა დამაბნეველი იყოს. როგორც კი TikTok-ს გახსნით, პოპულარული ვიდეოები ჩაირთვება. პლატფორმის გასაცნობად საუკეთესო გზა ტრენდული ჰეშთეგების, მუსიკისა და ეფექტების დათვალიერებაა. ხოლო მათგან განსხვავებით, ვინც ფიქრობს, რომ TikTok-ი მორიგი დროებითი ტრენდია Vine-ის მსგავსად, რომელმაც 4 წელზე ნაკლებ დროში შეწყვიტა მუშაობა, ჯორჯენსონი მიიჩნევს, რომ პლატფორმას ბევრად ხანგრძლივი მომავალი აქვს.
წყარო: www.journalism.co.uk