ეთიკა
კატეგორია - ეთიკა
სტუდენტურმა გაერთიანებამ „აუდიტორია 115“ გაზეთ „კვირის პალიტრაში“, 20 თებერვალს გამოქვეყნებულ მასალასთან დაკავშირებით - „როგორი სქემით მოქმედებდა (მოქმედებს) აუდიტორია 115 „ბიბლუსის“ წინააღმდეგ“ ჟურნალისტურ ეთიკის ქარტიას მიმართა.

აუდიტორია 115 მიიჩნევს, რომ გამოქვეყნებულ სტატიაში დაირღვა ქარტიის პირველი (ინფორმაციის სიზუსტე) და მესამე (ინფორმაციის გაყალბება) პრინციპები.

განცხადების მიხედვით, სტატიის სათაურშივე საუბარია იმაზე, ვინ დგას სიცრუის კამპანიის უკან და მასალის ერთ ნაწილში, აუდიტორია 115 შედარებულია ბოლშევიკებთან, რითიც ხდება მათი მარგინალიზება: „ჟურნალისტი მკითხველს დაბეჯითებით უმტკიცებს, რომ აუდიტორია 115-ის მიერ წარმოებული კამპანია სიცრუეა და თან ამავდროულად გვამცნობს, რომ მის უკან “ვიღაც” დგას“.

„შემდეგი ნაწილი კი ეთმობა აუდიტორია 115-ის ე.წ სქემის ჯაჭვის გაშიფრვას. სქემაში მტკიცებით ფორმაში არის ნაჩვენები „გავლენის აგენტების ჩანერგვა კომპანიაში“, არასამთავრობო ორგანიზაციების მხრიდან თუ დონორებიდან დაფინანსება და ა.შ. თუმცა არც წყარო და არც რაიმე ტიპის მტკიცებულება ჟურნალისტს არ მოჰყავს ამ ყველაფრის დასამტკიცებლად“, - ვკითხულობთ აუდიტორია განცხადებაში.

საქმეს ჟურნალისტური ეთიკის ქარტია ღია სხდომაზე განიხილავს
კატეგორია - ეთიკა
„აშშ-ის პრეზიდენტის, ტრამპის „ლგბტ“ საზოგადოების მისამართით წამოწყებული პოლიტიკის კვალდაკვალ Facebook-ის შემქნელმა - მარკ ცუკერბერგმა ფეისბუკიდან Mossgreen -ის სააუქციონო სახლის მიერ რეკლამირებული ნახატი ამოიღებინა“ - წერს "საქართველო და მსოფლიო".

გამოქვეყნებულ სიახლეში ასევე ვკითხულობთ: „საქმე ეხება ჩარლზ ბლექმენის ტილოს, რომელზეც ასახულია ორი მანდილოსნის პიკანტური სცენა, შესაბამისად მისი რეკლამირებით საიტიც ხელს შეუწყობდა პროპაგანდისტულ პოლიტიკას „ლგბტ“ საზოგადოების მისამართით“.

ფეისბუქმა Mossgreen - ს ნახატის „ქალი საყვარლები“ სოციალურ ქსელში დასპონოსრების საშუალება მართლაც არ მისცა, თუმცა არა იმიტომ, რომ ის „ლბგტ პროპაგანდას“ უწყობს ხელს. ფეისბუქის განმარტებით, ამგვარი ნახატის შემცველი პოსტის ფეისბუქით დასპონსორება, ე.წ. დაბუსტვა აკრძალულია, ვინაიდან ის უფროსების მომსახურების პროდუქტის რეკლამირებაა და სექსუალური ხასიათისაა.

თავისმხრივ, Mossgreen ფეიბუქის ამ გადაწყვეტილებას გაუგებარს უწოდებს:

„განცდა მაქვს რომ XXI საუკუნეში არ ვცხოვრობ. ამ ნახატში სექსუალური შინაარსის არაფერია, ეს უბრალოდ ლამაზი ნახატია, სადაც ორი ქალია გამოსახული“ - ამბობს გარდიანთან საუბარში Mossgreen- ის აღმასრულებელი დირექტორი პოლ სამერი.

ნახატის ავტორი ჩარლზ ბლექმენი ცნობილი ავსტრალიელი ხელოვანია. მისი ნახატები მსოფლიოს სხვადასხვა ქვეყანაში 10 ათასობით დოლარად იყიდება.

კატეგორია - ეთიკა
6 მარტს რუსულმა მედიასაშუალებებმა აქტიურად დაიწყეს ინფორმაციის გავრცელება იმის შესახებ, რომ თითქოს, ევროკავშირი საქართველოს, უვიზო მიმოსვლის
კატეგორია - ეთიკა
2 მარტს უზენაესი სასამართლოს დიდმა პალატამ ტელეკომპანია „რუსთავის 2-ის“ საქმეზე იმსჯელა და კომპანია ქიბარ ხალვაშს მიაკუთვნა. მთელი დღის განმავლობაში, სასამართლოსთან ტელეკომპანიის მხარდამჭერები, პოლიტიკოსები და არასამთავრობო სექტორის წარმომადგენლები სასამართლოს გადაწყვეტილებას ელოდნენ.

კატეგორია - ეთიკა
რუსული საინფორმაციო სააგენტო "სპუტნიკის" ქართულმა ფილიალმა, 21 თებერვალს გამოაქვეყნა სტატია დეზინფორმაციული სათაურით “საქართველოში შესაძლოა დაუშვან ლესბოსელობა და სოდომია”. სტატია „სპუტნიკ საქართველოს“ ვებგვერდზე რუსულ ენაზე ამ სათაურით იყო ხელმისაწვდომი 27 თებერვლის დილამდე, თუმცა, ამჟამად მისი სათაურია „საქართველოში ქალთა წინდაცვეთის აკრძალვა სურთ“.

სტატია მთლიანად ეხება საქართველოს სისხლის სამართლის კოდექსში დაგეგმილ ცვლილებებს. მიუხედავად იმისა, რომ კანონპროექტის განმარტებით ბარათში, ასევე თავად კანონპროექტშიც დეტალურადაა მითითებული დაგეგმილი ცვლილებების შესახებ, „სპუტნიკ საქართველოს“ აღნიშნული ინფორმაცია მკითხველისთვის მიწოდებული აქვს არასწორი ინტერპრეტაციით.

ზემოაღნიშნული ცვლილებების მიზანია, საქართველოს კანონმდებლობა მოვიდეს ევროპის საბჭოს მიერ 2011 წლის 11 მაისს „ქალთა მიმართ ძალადობისა და ოჯახში ძალადობის პრევენციისა და აღკვეთის შესახებ“ მიღებულ კონვენციასთან (ე.წ. სტამბულის კონვენცია). საქართველოს სისხლის სამართლის კოდექსში დაგეგმილი ცვლილებები საჭიროა ამ კონვენციის რატიფიცირების დასრულებისთვის.

კერძოდ, კანონპროექტის განმარტებითი ბარათის მიხედვით, კანონპროექტის მიზანს წარმოადგენს ქვეყნის წინაშე არსებული გამოწვევების დაძლევა, ქალთა მიმართ და ოჯახში გამოვლენილი ძალადობის ფაქტების აღკვეთა და პრევენცია, ასევე, მსხვერპლის უფლებრივი სივრცის გაფართოება მისი უსაფრთხოების უზრუნველყოფისათვის. კანონპროექტის მიხედვით იკრძალება ქალების სასქესო ორგანოების დამახინჯება რიტუალური მოტივით, ასევე, ადევნება, დამამძიმებელ გარემოებად ჩაითვლება ძალადობა ოჯახის წევრის წინააღმდეგ და ა.შ.

მიუხედავად იმისა, რომ „სპუტნიკ საქართველომ“ დეზინფორმაციული სათაური შეცვალა, სტატიაში მსგავსი ინფორმაცია მაინც არის შემორჩენილი. კერძოდ, ერთ-ერთ აბზაცში ვკითხულობთ: „სისხლის სამართლის კოდექსიდან ქრება სასჯელი სოდომიისთვის, ლესბოსელობისთვის, ან გაუკუღმართებული სექსუალური კონტაქტისთვის“.

ისევე, როგორც სტატიის პირვანდელი სათაური, აღნიშნული ინფორმაციაც მცდარია, რადგან საქართველოში ჰომოსექსუალობის დეკრიმინალიზება 2000 წელს მოხდა, სწორედ მას შემდეგ არ მიიჩნევა ჰომოსექსუალობა სისხლის სამართლის დანაშაულად. ახლანდელ კანონმდებლობაში კი მსგავსი ჩანაწერი საერთოდ არ არის, შესაბამისად, კანონმდებლებმა რომც მოინდომონ, ცხადია, არარსებულ ნორმას ვერ გააუქმებენ.
კატეგორია - ეთიკა
26 თებერვალს „იმედის დროში“ გასული სიუჟეტის მიხედვით, პატრიარქის გერმანიაში ყოფნის პერიოდში მისი ბეჭედი და ფაქსიმილიე დაიკარგა. ინფორმაცია ანონიმურ წყაროზე და თეოლოგ გიორგი ტიგინაშვილზე დაყრდნობით გავრცელდა. სიუჟეტში რელევანტური წყაროების მხრიდან არ დასტურდება ბეჭდის დაკარგვის ისტორია, არ ჩანს ინფორმაციის გადამოწმების მცდელობა.

სიუჟეტის ეთერში გასვლამდე, წამყვანმა სხვა არხის მიერ გადაუმოწმებელი ინფორმაციის გავრცელებაზე ისაუბრა:

„სასულიერო პირების მეგობრობა ჟურნალისტებთან, ცალკეული ჟურნალისტების კავშირი პატრიარქის დაცვასთან და ჭეშმარიტების სახელით გავრცელებული ე.წ. ობიექტური ინფორმაცია მრევლს აბნევს, ბერში კი უნდობლობას აჩენს. „იმედის დროს“ წყარო ამბობს, რომ დაჯგუფებებს შორის ერთ-ერთი ფრთის დამცველი პატრიარქის დაცვის უფროსია. სწორედ, სოსო ოხანაშვილმა დაიწყო დამოუკიდებელი თამაში საპატრიარქოს კარზე. ვის სასარგებლოდ, ამ კითხვაზე დღეს პასუხი ნამდვილად არ გვაქვს. ჩვენ მიერ შეთავაზებულ პირდაპირ ეთერზე დაცვის უფროსმა, რომელიც საპატრიარქოს მიღმა აღმოჩნდა, სამდღიანი ფიქრის შემდეგ უარი განაცხადა. თავშეკავების მიზეზად მომავალში დაგეგმილი პრესკონფერენცია დაასახელა, რომელიც, როგორც ჩანს, მხოლოდ ერთი ჟურნალისტისთვის გამართა, ან გაამართინეს. ჩვენ ვეძებთ ფაქტებს, რომლის პოვნაც ძალიან რთულია. იცვლება პატრიარქის დაცვა, მდივანი პოსტს საკუთარი სურვილით ტოვებს იკარგება პატრიარქის ფაქსიმილე და ბეჭედი".

სიუჟეტი კი, რომელიც ამ შესავალ ტექსტს მოსდევდა, თეოლოგი რესპონდენტის, გიორგი ტიგინაშვილის სიტყვებით იწყება: „ბეჭედი არის, ფაქტობრივად, უზენაესი ხმა კათოლიკოს პატრიარქისა“. თეოლოგის განმარტების შემდეგ, ჟურნალისტის ტექსტს ვისმენთ: „ვინ მოიპარა პატრიარქის ბეჭედი და ფაქსიმილე? - ამ კითხვაზე პასუხი უცნობია, თუმცა, ფაქტია, რომ ნივთების გაქრობა პატრიარქის გერმანიაში წასვლას ემთხვევა“.

თეოლოგი ამბობს, რომ „ილია მეორეს ბეჭედი გერმანიისა და ავსტრიის ეპარქიაში ვაკანტური თანამდებობის შესავსებად გამოიყენეს, სადაც ზუგდიდისა და ცაიშის მიტროპოლიტი, გერასიმე შარაშენიძე დაინიშნა“, ანუ, სანამ პატრიარქი გერმანიაში სამკურნალოდ იმყოფებოდა, მისი ბეჭედი და ფაქსიმილიე მოიპარეს და მეუფე გერასიმე ავსტრიისა და გერმანიის ეპარქიის დორებით მმართველად დანიშნეს.

რატომ მოიპარეს ბეჭედი - ამ საკითხზე სიუჟეტში კიდე ერთი ვარაუდი ისმის: „ბეჭდის და ფაქსიმილეის მოპარვა, შესაძლოა, პირდაპირ კავშირში ყოფილიყო პატრიარქის ანდერძის გაყალბებასთან“ - ამბობს ჟურნალისტი და ამ ვარაუდის ავტორად „ანონიმურ წყაროს“ ასახელებს და ამატებს, რომ თეოლოგიც იმავე აზრზეა.

ბუნდოვანი დარჩა, რატომ არის თეოლოგი რელევანტური წყარო, რა კავშირი აქვს მას საპატრიარქოსთან, მან რატომ შეიძლება იცოდეს ბეჭდის დაკარგვის ისტორია, ან თუ იცის, რაზე დაყრდნობით ავრცელებს ამ ინფორმაციას, რატომ არის საინტერესო ანონიმური წყაროს ვარაუდი, რომ ბეჭედი ანდერძის გასაყალბებლად მოიპარეს, რას ეფუძნება ეს ვარაუდი და საერთოდ, რატომ ითქვა ფაქტის სახით, რომ ბეჭედი და ფაქსიმილიე მოიპარეს, მაშინ როცა, სიუჟეტში წარმოდგენილი არ არის არც ერთი რელევანტური წყარო თუ დოკუმენტი, რომელიც ინფორმაციას დაადასტურებს. არ ჩანს ჟურნალისტის მცდელობა, რომ სურდა მოეპოვებინა საპატრიარქოდან ინფორმაციის უარმყოფელი, ან დამადასტურებელი კომენტარი.

სიუჟეტის გასვლიდან მხოლოდ ერთი საათის შემდეგ, 21:09 წუთზე ჩაერთო „იმედის“ ეთერში პროტოპრესვიტერმა გიორგი ზვიადაძე, რომელსაც გადაცემის წამყვანმა, ჩართვიდან 10 წუთის შემდეგ (21:20), ჰკითხა ბეჭედთან, ფაქსიმილიესთან და მიტროპოლიტ გერასიმე შარაშენიძის გერმანიისა და ავსტრიის ეპარქიაში დანიშვნასთან დაკავშირებით. პროტოპრესვიტერმა გიორგი ზვიადაძემ უარყო ყველა ის ინფორმაცია, რაც დაახლოებით საათნახევრის წინ, არხმა ფაქტის სახით გაავრცელა.
კატეგორია - ეთიკა
„თურქმა მესაზღვრეებმა სარფის სასაზღვრო პუნქტში საქართველოს ორი მოქალაქე მაშინ დააკავეს, როდესაც მამაკაცს 28 წლის ქალი საზღვარზე ჩემოდნის საშუალებით გადაჰყავდა,“- ამის შესახებ ინფორმაცია, თურქულ მედიაზე დაყრდნობით, ქართულმა გამოცემებმა 21 თებერვალს გაავრცელეს.

„შემოწმებისას პოლიციას საეჭვოდ მოეჩვენა კაცი, რომელსაც ხელში ჩემოდანი ეკავა და მისი გახსნა მოითხოვა. ჩემოდანში ქალი აღმოჩნდა. დაკითხვის შედეგად გაირკვა, რომ 28 წლის ქალი სამი თვის წინ თურქეთიდან იყო დეპორტირებული. ორივე პირი დაკავებულია და მიმდინარეობს გამოძიება,“ - იუწყებიან მედიასაშუალებები. “რუსთავი 2-ის,“ „იმედის,“ „presa.ge-ს,“ „newpost.ge-ს,“ „primenewsgeorgia.ge-სა“ და „primetime.ge-ს“ მიერ გავრცელებულ ამ სიახლეს თან ერთვის ფოტო, რომელზეც დაკავებულების სახე დაფარული არ არის. ვინაიდან, სიახლეში მთავარია თავად ამბავი და არა ის, თუ კონკრეტულად ვინ დააკავეს საბაჟოზე, გაუგებარი დარჩა, დაკავებულების სახის ჩვენების მიმართ რა საჯარო ინტერესი არსებობდა.

კატეგორია - ეთიკა
22 თებერვალს ონლაინმედიით გავრცელდა ინფორმაცია, თითქოს განათლების მინისტრი, ალექსანდრე ჯეჯელავა, გალაკტიონის არაკომპეტენტურობაზე საუბრობდა.

„როგორც ჩვენი ჯეჯელავაზე არანაკლებ ტუტუცი კორესპონდენტი გვატყობინებს, მესამე ვიცეპრემიერმა არც აცია, არც აცხელა და მორიგ საკბილოდ პირდაპირ გალაკტიონი აირჩია. როგორც ჯეჯელავა ამბობს, გალაკტიონი ჭიანჭველაზე კიდევ უფრო არაკვალიფიციურია და მისი ყველაზე ცნობილი ლექსი „მთაწმინდის მთვარე“ სასწრაფოდ არის ასაკრძალი,“ - ვკითხულობთ გავრცელებულ მასალებში.

„მას ეგონა, რომ მთვარე მთაწმინდისაა. ამიტომ ჩვენ ეს ამბავი უნდა გამოვასწოროთ, თორემ როდესაც ბავშვები ამ ლექსს ასეთი ფორმით წაიკითხავენ, შეცდომაში შევლენ. ამ ლექსს სასწრაფოდ უნდა დაერქვას - „მთვარე, რომელიც მთწმინდიდან დავინახე,“ ეს საკითხი გავარკვიეთ, მაგრამ ახლა მაინტერესებს თავად გალაკტიონის კვალიფიკაცია,” - სტატიაში ეს სიტყვები ალექსანდე ჯეჯელავას მიეწერებოდა.

ონლაინგამოცემება , tb24.ge- მ, საქართველო და მსოფლიომ, mpress.ge-მ news.coa.ge-მ და www.geotimes.ge-მ აღნიშნული სტატიის ბოლოს მიუთითეს წყარო, მაგრამ არ აღნიშნეს, რომ ინფორმაცია იუმორისტული ხასიათის იყო, რასაც მკითხველი შეცდომაში შეჰყავდა.

ინფორმაციის პირველწყაროა ბაკურ სვანიძის პორტალი bstv.ge . როგორც ვებგვერდის ადმინისტრაცია უთითებს, საიტის ძირითადი მიმართულება „მიმდინარე რეალური მოვლენების სატირული ხერხით ასახვაა“.
კატეგორია - ეთიკა
17 თებერვალს ფოთში მომხდარი სუიციდის შემთხვევა ონლაინმედიის ნაწილში სენსაციურად, მყვირალა სათაურებით გაშუქდა. გამოქვეყნებულ მასალებს თან ახლდა გარდაცვლილისა და მისი ყოფილი შეყვარებულის ფოტოები. სტატიებში სუიციდის რომანტიზება შეიმჩნეოდა.

ონლაინგამოცემები დეტალურად აღწერდნენ თვითმკვლელობის მეთოდს, ადგილს და მიზეზს.

მაგალითად, „kvira.ge-ს სტატიაში დასახელებულია გარდაცვლილისა და მისი ყოფილი შეყვარებულის სამუშაო ადგილი. მედიასაშუალებამ ამ უკანასკნელის ოჯახის წევრების ვინაობისა და მათი პროფესიული საქმიანობის შესახებაც გამოაქვეყნა ინფორმაცია. გარდა ამისა, დასახელებულია სუიციდის მიზეზი. სტატიაშივე ვხვდებით გარდაცვლილის საცხოვრებელი სახლის მისამართსა და თვითმკვლელობის მეთოდის დეტალურ აღწერას. მასალის ბოლოს კი ჟურნალისტმა რამდენიმე დღის წინ ბათუმში მომხდარი თვითმკვლელობაც გაიხსენა: „სავარაუდო მოტივი ამ შემთხვევაშიც, „სიყვარულია“- წერს ჟურნალისტი.

თემა primetime.ge-ს, ambebi.ge-ს, და ნიუპოსტის მასალებშიც სენსაციურ კონტექსტში გაშუქდა, დეტალურად იყო გადმოცემული თვითმკვლელობის მიზეზები, რაც სუიციდის რომანტიზებას უწყობდა ხელს.

სუიციდი ერთ-ერთი ყველაზე მგრძნობიარე თემაა, ამიტომ მისი გაშუქება მრავალი ეთიკური დილემის გადაჭრას მოითხოვს. „ევროპოს დართ ცენტრის“ მიერ სუიციდის თემის ეთიკური გაშუქებისთვის გამოცემულ ბროშურაში საუბარია ე.წ „გადამდებ სუიციდზე,“ რაც გულისხმობს, რომ „სუიციდის გაშუქება, განსაკუთრებით, დეტალების აღწერა, ზრდის სუიციდის რიცხვს (გამოკვლევები მიუთითებს, რომ საშუალოდ 2.5%-ითმატულობს სუიციდის მაჩვენებელი მას შემდეგ, რაც თვითმკლელობის შესახებ ისტორია საზოგადოების ფართო განხილვის საგანი ხდება).“ სწორედ ამიტომ სუიციდის გაშუქებისას მკაცრად უნდა იყოს დაცული დეტალების გაუმჟღავნებლობის პრინციპი.

ჯანდაცვის მსოფლიო ორგანიზაციის სახელმძღვანელო პრინციპების მიხედვით, დაუშვებელია, როცა მედია ზედმიწევნით აღწერს ცნობილი ადამიანების თვითმკვლელობას, აქვეყნებს ინფორმაციას სუიციდის მეთოდის შესახებ, აჩვენებს დადგმულ სცენას (რეკონსტრუქციას) ან ამართლებს სუიციდს, როგორც კრიზისსა და უბედურებაზე მისაღებ რეაქციას.

თვითმკვლელობის გაშუქებისთვის სახელმღავნელო რეკომენდაციებს შეიცავს ჟურნალისტური ეთიკის ქარტიის მიერ გამოცემული „სუიციდის გაშუქების სახელმძღვანელო წესებიც.“
კატეგორია - ეთიკა
ორგანიზაციამ “პარტნიორობა ადამიანის უფლებებისთვის” (PHR) საზოგადოებრივი მაუწყებლის გადაცემა „პირად ექიმთან“ დაკავშირებით ჟურნალისტური ეთიკის ქარტიას მიმართა. ორგანიზაცია მიიჩნევს, რომ 27 იანვრის გადაცემაში დაირღვა ქარტიის მეათე (პირადი ცხოვრების ხელშეუხებლობა) და მერვე (ბავშვის ინტერესების დაცვა) პრინციპები.

განცხადების მიხედვით, 27 იანვარს, გადაცემის მიმდინარეობისას, წამყვანმა გააშიშვლა ბავშვი და სტუდიაში მოწვეული პედიატრების დახმარებით, მაყურებელს აჩვენა, თუ როგორ გამოიყურებოდა ბავშვის დეფორმირებული გულ-მკერდი. ეს გადაცემა ეძღვნებოდა D ვიტამინისა და კალციუმის ნაკლებობას ბავშვებში, ამასთან, საუბარი იყო რაქიტის გამომწვევი მიზეზებისა და მისი გამოვლენის ნიშნების შესახებ.

„გადაცემის წამყვანმა ბავშვის სხეული გამოიყენა საჩვენებელ ობიექტად. შედეგად, მან ხელყო ბავშვის ღირსება, ხოლო მისი დეფორმირებული გულ-მკერდის ჩვენებით, გაუმართლებლად შეიჭრა ბავშვის პირად ცხოვრებაში. ამასთან, გადაცემაში ნაჩვენები კადრები, შესაძლოა, გამხდარიყო ბავშვებს შორის ბულინგის საფუძველი სასწავლო დაწესებულებაში,“ - ვკითხულობთ განცხადებაში.

განმცხადებლების აზრით, გადაცემაში ეთიკური პრინციპი დარღვეულია, მიუხედავად იმისა, ჰქონდათ თუ არა მის ავტორებს თანხმობა ბავშვის მშობლისგან: „მართალია, ორგანიზაციისთვის უცნობია, გადაცემაში მოწვევისთვის არსებობდა თუ არა ბავშვის მშობლის თანხმობა, მაგრამ იმ შემთხვევაშიც კი, თუ ამგვარი თანხმობა იარსებებდა გადაცემის წამყვანის მხრიდან მაინც ჰქონდა ადგილი ბავშვის ღირსების შელახვას. ბავშვის სხეულის გამოყენება საჩვენებელ ობიექტად, რომელზე მითითებითაც, გადაცემაში მოწვეულმა პედიატრმა მაყურებელს აჩვენა გულ-მკერდის დეფორმაციის დონე, ლახავს ადამიანის ღირსებას, რადგან ამ უკანასკნელს წარმოაჩენს, როგორც საგანს ან დაავადებულ პიროვნებას, რომლის სხეულზეც შესაძლებელია ექსპერიმენტების ჩატარება“ - ვკითხულობთ PHR-ის განცხადებაში.

საქმეს ჟურნალისტური ეთიკის ქარტიის საბჭო ღია სხდომაზე განიხილავს.

კატეგორია - ეთიკა
საზოგადოებრივი მაუწყებლის გადაცემა „კაცების დრო,“ 24 იანვარს, პარანორმალურ მოვლენებზე საუბარს დაეთმო.

„ისეთი საინტერესო თემით გიბრუნდებით, რომ ერთი სული მაქვს როდის გადავალთ პირდაპირ საქმეზე. ეს ეხება პარანორმალურ მოვლენებს, რამდენად რეალურია, მისი რა ნაწილია რეალური და რა არა“ - წამყვანის ამ შესავლის შემდეგ ეთერში ვიხილეთ სიუჟეტი, რომელშიც ჟურნალისტი გზას რუსთაველის თეატრის სარდაფებსა თუ გვირაბებში მიიკვლევდა და გაურკვეველი მოწყობილობის მეშვეობით, შენობაში არსებული საგნების ენერგიებს და აურას იკვლევდა. სიუჟეტი გაფორმებული იყო შესაბამისი მუსიკალური ფონით, პერიოდულად კი, კადრში შეშინებული ჟურნალისტის სახეც ჩანდა. სიუჟეტის ავტორის თქმით, რუსთაველის თეატრის შენობა „ძალიან მისტიურია“ – „როგორც ჩემი აპარატი ამბობს, აქ პარანორნალური მოვლენებიც ხდება“.

სიუჟეტიდან ასევე ვიგებთ, რომ თურმე, „სარკე ყველაზე მეტ უარყოფით ენერგიას და ინფორმაციას ინახავს“, რომ რუსთაველის თეატრის მესამე სართულის გვირაბი „იდუმალი და ჩუმია“.

„აქ ვიღაც დგას?“ ეკითხება ჟურნალისტი რესპონდენტს და ცარიელი ადგილისკენ მიუთითებს.

„არა ვიღაც დგას არა, აქ არის სიხშირული ანომალია, აქ არის პორტალი და არ არის გამორციხული, რომ იდგას ვინმე“ - პასუხობს რესპონდენტი, რომელიც სიუჟეტში წარდგენილი იყო როგორც „ეზოთერიკოსი“.

„კონკრეტულად რა არის, ვინ არის, რამდენნი არიან ამას ვერ ვიგებთ ხომ?“ - ჩაეკითხა ჟურნალისტი.

რესპონდენტი სიუჟეტში განმარტავს, რომ თეატრის რიგ ადგილებში „მეოთხე განზომილების არსებათა მოძრაობა ფიქსირდება“.

ჟურნალისტი: ესეთ მდგომარეობაში რომ არის ახლა აპარატი ჩავარდნილი, რას ნიშნავს?

რესპონდენტი: რას ნიშნავს და ფაქტობრივად, მოძრაობაა.

ჟურნალისტი: ა, დადიან?

„მოჩვენება არ ვიცი, მაგრამ აქ რაღაცა ხდება“ - გვიზიარებს თავის პოზიციას კიდევ ერთი რესპონდენტი, თეატრის მსახიობი ნანა ფაჩუაშვილი და ამატებს, რომ მას არ ეშინია.

სიუჟეტის გასვლის შემდეგ, საკითხი სტუდიაში სტუმართან მსჯელობით გაგრძელდა. სტუმრად მიწვეული იყო „პარანორმალური მოვლენების შემსწავლელი ცენტრის ხელმძღვანელი“.

„კაცების დრო“ საზოგადოებრივი მაუწყებლის ეთერში დღის პირველ ნახევარში გადის.

მაუწყებელთა ქცევის კოდექსი, 43

ოკულტიზმის, პარანორმალური, სხვა მსგავსი მოვლენების ან ჰიპნოზის ამსახველი მასალის ჩვენება დაუშვებელია 23:00 საათამდე. მაუწყებელმა უნდა მიიღოს ყველა აუცილებელი ზომა, რათა შემცირდეს მგრძნობიარე აუდიტორიაზე ჰიპნოზირების ან სხვა უარყოფითი რეაქციის რისკი.

მუხლი 18:

დაუშვებელია მაუწყებლის მიერ არამეცნიერული შეხედულების ან თეორიის წარმოჩენა მეცნიერულ თეორიად ან ფაქტად.
კატეგორია - ეთიკა
12 თებერვლის კურიერ P.S.-ის ერთ-ერთი სიუჟეტი დედაქალაქის საზოგადოებრივ საპირფარეშოებს ეხებოდა. წამყვანის შესავალი ტექსტი თბილისის მერის მიმართ არაეთიკური და შეურაცხმყოფელი იყო .„ის რასაც თბილისის მთავრობა აკეთებს, არის საზოგადოების დაცინვა, შეურაცხყოფა და დანაშაული. დავით ნარმანიას დაავიწყდა, რომ ის დედაქალაქის მერად აირჩიეს და ისევ სადმე სოფელში ჰგონია თავი, სადაც ტუალეტებს დიდი ორმოების თავზე აშენებენ“.წამყვანმა თბილისის მერია „უფუნქციო ტუალეტებს“ შეადარა.მაუწყებელთა ქცევის კოდექსი, მუხლი19: "მაუწყებელი ვალდებულია ჯეროვანი სამართლიანობისა და პატივისცემის დაცვით მოეპყროს ყველა ფიზიკურ და იურიდიულ პირს".